Webbinarium - Konkurrenskraft 2.0

Handfasta råd, metoder och processer för starkare kundrelationer, effektivare målstyrning och ökad tillväxt

Aktuellt - Kostnadsfria webbinarium

Undvika att konkurrenterna tar era kunder -  så få du din organisation att vinna på LinkedIn

Det kan vara svårt att uppmärksamma hur konkurrenterna bygger relation och bearbetar kunderna i det digitala - risken finns att det inte märks för ens det är för sent. 

Webinaret ger metoder i fem steg, från affärsfokuserad strategi till rätt utbildning, vass kommunikation och att få alla att bidra så att effekten blir maximal:

  • Tydlig prioritering och rätt KPI:er

  • En affärsfokuserad strategi för LinkedIn

  • Ge medarbetarna rätt förutsättningar och utbildning

  • Att producerar vass kommunikation som står ut

  • Hur ni får alla att vilja bidra så att effekten blir maximal

Nästa tillfälle: Ej fastställt

När du anmäler dig får du automatiskt en kalenderbokning med inloggningsuppgifter

Så skapar du intressant innehåll som ger kundmöten och får medarbetarna att vilja bidra till marknadsföringen på LinkedIn

Är du affärsledare i B2B? Har du svårt att få tid till LinkedIn? Svårt att nå fram? Ger det inga säljmöten? Orolig för att “fel” budskap ska nå ut?

I fem steg, från strategi till genomförande, får du metoder och råd för hur du med innehåll kan vinna på LinkedIn och växla upp din digitala säljprocess   

Nästa tillfälle: Fredag 12:e Maj 08.00-09.00

Undvika att konkurrenterna tar era kunder -  så få du din organisation att vinna på LinkedIn

Fem hörnstenar för att nå dina mål som entreprenör, egen konsult eller affärsledare

Det kan vara svårt att uppmärksamma hur konkurrenterna bygger relation och bearbetar kunderna i det digitala - risken finns att det inte märks för ens det är för sent. 

Webinaret ger metoder i fem steg, från affärsfokuserad strategi till rätt utbildning, vass kommunikation och att få alla att bidra så att effekten blir maximal

Nästa tillfälle: Onsdag 26:e April 08.00-09.00

Tillväxt, ökad marginal, frihet, tid, livsbalans…..oavsett vad du vill uppnå börjar det med rätt fokus och en säljprocess som ger dig de kunder du vill ha. Vad du än säljer behöver du kunder som möjliggör dina drömmar. 

Du får metoder för att identifierar dina ideal-kunder, bygga en vass digital säljprocess, göra förtroendefulla kundmöten, hur du prioriterar och får säljjobbet gjort trots en upptagen vardag

Nästa tillfälle: Ej fastställt

  • Fem avgörande steg - så lyckas du med OKR

    Har du svårt att få alla att jobba åt samma håll? Kanske känslan av att det jobbas hårt men med litet faktiskt resultat. Vanliga utmaningar kan vara:

    -Bristande engagemang hos medarbetare och team

    -Förändringar, strategier och mål som inte blir verklighet

    -Svårigheten att skapa enighet och samsyn i linje/stab/matrisen

    -Operativt arbete och brandsläckning tar all tid

    -Otydlig mål- och feedbackprocess

    OKR (Objectives & Key Resultats) är en världsledande målstyrningsmetod för engagemang, tydlighet, transparens och rätt fokus för att nå målen, öka produktiviteten och tillväxten.

    Webbinaret ger handfasta råd för att lyckas med OKR - i förberedelserna, under en implementering och hur du lyckas hålla i över tid.

    Nästa tillfälle: Ej fastställt

  • Så lyckas du med försäljningen 2023

    En interaktiv workshop för att komma igång med LinkedIn och digitalt sälj efter semester

    Under två timmar får du i tre delar insikter och råd utifrån 3 års intensivt arbete med Linkedin och webinar i B2B:

    -Digital strategi för fler kunder och starkare kundrelationer

    -Kommunikation och budskap som engagerar och ger säljmöten

    -Metoder för att öka aktivitetsnivå och göra LinkedIn till en naturlig del av vardagen

    Workshopen varvar föreläsning med diskussion tillsamman med andra affärsledare. För att ge utrymme för dialog och delaktighet är antalet deltagare begränsat till åtta.

    Nästa tillfälle: Ej fastställt

  • Framgångsrik produktutveckling - Tre viktiga steg för att korta time-to-market, minska risk och öka genomslagskraften

    Är ansvarig för utveckling av nya produkter och tjänster? Vill du korta time-to-market, minska risk och öka genomslagskraften? Webbinariet ger viktiga nycklar och handfasta råd i tre steg:

    -Lägre risk med tydlig strategi och prioritering av projekt

    -Tidig Proof-of-Concept och fokus på kundbehov i produktledning för ökad hit-rate

    -Storytelling och effektiva budskap för produktmarknadsföring som bryter igenom

    Nästa tillfälle: Ej fastställt

  • Sälj utan att kränga - för dig i B2B som vill öka din försäljningen utan att uppfattas som en krängare

    Är du VD, affärsområdeschef eller affärsledare med ansvar för intäkter men där du hellre fokuserar på produkter, tjänster och produktion? Eller, har du säljansvaret och vill öka din försäljning utan att uppfattas som en krängare?

    Webbinaret ger viktiga nycklar och handfasta råd kring att driva förfrågningar och kundmöten med hjälp av ett tydligt fokus och digitala verktyg med rätt budskap och uppmärksamhet så att du slipper kalla samtal och att hela tiden behöva jaga kunden.

  • Förbered dig inför ett nytt marknadsläge - fem nycklar för framgångsrik försäljning i B2B

    Supply chain har varit den absolut dominerande frågan för svensk industri senaste två åren. För många har det inneburit att sälj- och marknadsutveckling fått stå tillbaka. Samtidigt visar makrofaktorer nu på ökad risk och att den så kallade begränsande faktorn därmed kan komma att skifta, från supply chain till efterfrågan.

    Webbinaret ger fem viktiga nycklar för att; hitta de lönsammaste kunderna med störst chans till konvertering, vinner genom digital försäljning, vassa budskap som ger säljmöten när konkurrensen hårdnar, öka konverteringsgraden i säljmötet och målstyrning för att genomföra långsiktiga förändringar i en redan hårt belastad vardag.

  • Framgångsrik kundkartläggning i industrin- så ökar du konverteringsgraden och affärsfokus i dina kundrelationer genom metoden SPIN-selling

    Industrins säljprocess kan riskera att handla för mycket om teknik och leverans och för lite om det kommerciella. Det här webinaret ger tydliga råd kring att flytta fokus, från tekniken till affären, med hjälp av SPIN-selling (Situation, Problem, Implication and Need pay-off).

    Webbinaret är en uppföljning på 2021:s industrikartläggning där re-skilling och up-skilling blir fokus när industrins begränsande faktor bedöms skifta under 2022, från supply chain till marknad och försäljning.

  • Nästa steg för industrin post Corona – de fem viktigaste stegen för att hitta nya kunder och öka försäljningen

    Webbinariet är en uppföljning på 2020:s omfattade kartläggningen där VD:ar för industriföretag identifierade digital försäljning/social selling som en nyckel post Corona.

    Du kommer få verktyg att genom digital försäljning bygga starkare kundrelationer, öka försäljningen och stärka ditt (medarbetar)varumärke samtidigt som du effektiviserar din sälj och marknadsprocess.