Tre tips – så undviker du att tappa konkurrenskraft när Voice dominerar köpprocess

DSC02692.png

Voice är nästa steg i den digitala kundresan. Med Siri och Google Home styr vi enkla vardagsuppgifter men vad händer när Voice är den centrala delen av köpprocessen. Hur anpassas annonsplattformar och vad händer om Google inte föreslår just ditt varumärke? Tre tips är:

  1. Bygg ett starkt varumärke - Skillnaden när dina kunder frågar efter EN produkt eller DIN produkt blir brutal. Investera strategiskt och långsiktigt i varumärket. En allt mer digital köpprocess driver behovet av Inbound som i sin tur ändrar balansen mellan sälj- och marknadsinvesteringar

  2. Håll koll på din målgrupp – Förändringen sker olika inom och mellan olika marknader. Är du i B2B eller B2C? Hur agerar early adopters i din marknad?

  3. Bygg kunskap – Teknik och vårt kundbeteende utvecklas ständigt. Hur anpassas annonsplattformar? Vilka faktorer avgör om Google ska förslå just din produkt? Hur mycket tid vill vi konsumenter spara/kommer vi lita på Google att göra valen åt oss?

Nästa steg i digitaliseringen är Voice. Förändringen sker snabbt och rätt hanterat finns stora möjligheter att ändra spelplanen. Oavsett hur är behovet av ett starkt varumärke tydligt.

Previous
Previous

Tre tips för att hantera risk i affärsutveckling.

Next
Next

Varför kommer varumärket bli det enskilt viktigaste för konkurrenskraften